מהי השתלת קרנית במטופלים לבקנים?

השתלת קרנית היא הליך כירורגי שבו רקמת הקרנית של המטופל מוחלפת ברקמה מחלק אחר בגוף. ברוב המקרים, הליך זה נעשה כדי להחזיר את הראייה לחולים שעברו פציעות או מחלות עיניים. כמו כן, מטופלים עם לבקנות עיניים עשויים להזדקק להליך זה.

השתלת קרנית היא הליך כירורגי המחליף את קרנית העין. מדובר בפעולה מורכבת ועדינה הדורשת מיומנות ומומחיות ברמה גבוהה. בחולים עם לבקנות עיניים, השתלת קרנית היא אפשרות הטיפול היחידה לשיקום הראייה. ההליך כולל לקיחת רקמה מעינו הבריאה של התורם והשתלת שלה בעין הפגועה של המטופל כדי לשקם את הראייה שלו.

האתגרים בהשתלת קרנית אצל מטופלים עם לבקנות עיניים

לבקנות היא הפרעה גנטית המשפיעה על ייצור המלנין, הפיגמנט שנותן צבע לעור ולשיער. לאנשים עם לבקנות יש יכולת מופחתת לייצר מלנין, מה שגורם לעור ולשיער שלהם להיות חיוורים מאוד. האתגרים בהשתלת קרנית עבור חולים עם לבקנות כוללים, קודם כל, את הצורך במנתחים מיומנים ביותר המסוגלים לבצע הליך זה. שנית, ישנו סיכון לדחייה של רקמה מושתלת על ידי גוף המטופל. שלישית, קיים אתגר הטמון בצורך בצוות מיומן ביותר המסוגל לספק טיפול במהלך ההחלמה.

שווה גם לקרוא: השתלת קרנית סיכונים – מה כדאי לדעת?

בתוך כך, ישנם אתגרים רבים בכל הנוגע להשתלת קרנית בחולים עם לבקנות. האתגר הנפוץ ביותר הוא שהעור והרקמות של הקרנית דקים מאוד ושבירים. אתגר נוסף הוא שלעין יש הרבה כלי דם וזה מקשה על מנתחים למצוא תורם מתאים. כמו כן, היעדר רקמת תורם מקשה על מציאת תורם מתאים וכן לוודא שניתן להתאים אותם זה לזה.

פרמטרים שרופאים לוקחים בחשבון בעת השתלת קרנית

רופאים ייקחו בחשבון פרמטרים כמו גיל הנמען, מינו ומוצאו האתני. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את ההיסטוריה הבריאותית של הנמען, ההיסטוריה הבריאותית של התורם הפוטנציאלי ועוד. חשוב לדעת כי חולים עם לבקנות נמצאים בסיכון לפתח סיבוכים להשתלת קרנית.

חולים עם לבקנות נמצאים בסיכון לפתח סיבוכים להשתלת קרנית, כגון דחיית שתל או זיהום לאחר ניתוח. ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לסיבוכים אלה, כגון סיכון מוגבר לדלקות עיניים. כמו כן, ירידה בהגנה האימונולוגית מפני חיידקים ווירוסים עקב תפקוד לא תקין של מערכת החיסון.

קבלו ייעוץ רפואי לפני השתלת קרנית בעין

השתלת קרנית היא הליך מורכב הדורש תכנון והכנה מקיפים. ישנם שלבים רבים שצריך לבצע לפני ואחרי הניתוח, שיכולים להיות מכריעים עבור המטופלים. הקפידו לקבל את כלל המידע מרופא העיניים המנתח שלכם. בשורה התחתונה, הליכים אלו עשויים לגרום למטופלים לחשוש מלעבור אותם, ככה שיהיה חשוב לפנות לרופא ולקבל ממנו את המידע שירגיע אתכם.